الهی به امید تو

همه مطالب از سر دلتنگی خواهد بود

الهی به امید تو

همه مطالب از سر دلتنگی خواهد بود

دلنوشته سالروز رحلت حاج شیخ عباس قمی

يكشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۶، ۰۷:۵۲ ب.ظ

امروز صبح مثل دیروز باخود خلوت کرده بودم

و در تلگرام واسه خودم میگشتم که یه روز شمار نظرم رو جلب کرد


☀️امروز: یکشنبه :

1 بهمن ماه 96

3 جمادی الاول 1439 هجری قمری

21 ژانویه 2018 میلادی


💠☀️ رویدادهای مهم این روز در تقویم خورشیدی  


1• رحلت محدث کبیر شیعه "حاج شیخ عباس قمی" صاحب مَفاتیحُ الجَنان (1319 ش)

2• ترور انقلابی "حسنعلی منصور" توسط "بخارایی" عضو هیأت مؤتلفه اسلامی (1343ش)

3• به موجب تصویب هیئت وزیران، بیمه های اجتماعی کارگران، تأسیس و آغاز به کار نمود. (1331 ش)

و ...



همون خط اول رو خوندم تو فکرم مفاتیح الجنان خطور کرد

روزی تو همین تلگرام دعایی دیدم که هر بخواند و فلان کار رو انجام دهد 

معشوقش بهش وابسته خواهد شد و فلان خواهد شد(دیگه نمیخوام زیاد توضیح دهم)

منبع یه کتابی رو گفته بود غیر مفاتیح

منم صبر کردم و یه روز از استادمون در مورد کتاب سوال کردم

و اون هم به شدت من رو از رفتن به سراغ چنین کتابی منع کرد


و بهم دعای توسل رو پیشنهاد داد 

هرچند از چله خواندن توسل هم  تاثیر چندانی ندیده ام

اما دلم رو حداقل آرام کرد


قبلا هم یه جایی خونده بودم که شیخ عباس کاش باب وصالی هم در مفاتیحت داشتی


این افکار باعث شد طبع شعرم باز شکوفا شود  و این رباعی حاصلش شد


سالروز فوت شیخ عباس و من آزرده حال

خسته ام از این فراق و عاجزم از شرح حال


در مفاتیحش به هر دردی ، دعا آورده است

کاش ذکری یادمان می داد  در باب وصال

ساعت 09:48


شیخ عباس



  • آشنای غریب

نظرات  (۱۲)

  • محمد حسین آذربهرام
  • آفرین!!!
    زیبا بود. خیلی خوب بود.
    چقدر خوب بود منم ذوق شاعری داشتم. اما حیف...!
    چه دست خط قشنگی:)


    اره به این دعاهای این مدلی نمیشه اعتنا کرد.. فقط میخان بد بین کنن مردم به خیلی چیزا  که ما انجام دادیم چرا خبری نشد پس!
    پاسخ:
    خواهش میکنم زیادم خوب نیست 
    خیلی ایراد داره

    اون دعا طلسم بود 
    جادو جنبل:||
  • بانوی شرقی
  • بنظرم دعا رو بیخیال 
    تنها دلت گره بزن به خود خدا و خالصانه ازش بخواه و چند روز همه کارهای خوبی رو که میتونی با یاد و نیت رضای خدا انجام بده و ذکر صلوات ...معجزه است.دلت معجزه میکنه!
    پاسخ:
    چشم حتما امتحانش میکنم شما هم دعا کنید    اتفاقا قصد داشتم فردا یه کار خیری انجام بدم حالا نمیگم یه وقت ریا میشه
    خیلی قشنگ شعر گفتین و چه زیباست خطتون ....
    پاسخ:
    ممنونم قشنگ خوندین و قشنگ هم می بینید
    و سپاس از همراهیتون
    توی کنار نویس های مفاتیح یه چیزی نوشته برای خواب دیدن مطلب خود؛ این رو انجام بدید خیلی جالبه نتیجه اش(حداقل برای من که جالب بود)!
    پاسخ:
    من پارسال خوندم
    طبق شرایطی نوشته بود
    دو _ سه هفته مداوم هم خوندم اما اصلا خوابی ندیدم
    اصولا زیاد خواب میبینم ولی مواقعی که اونا رو میخوندم اصلا هیچی نمیدیدم
    من شب سوم خوابی دیدم که مد نظرم بود. شایدم به خاطر این بوده که زیادی روحم ول می گرده شبا و به همین دلیل این اعمال هم زودی اثر کرده برام!!!
    بسیار عالی

    یه همچین شعری رو آقای حامد عسکری هم دارن که:

    کاش ذکری یادمان می داد در باب وصال
    در مفاتیح الجنانش شیخ عباس قمی
    پاسخ:
    سپاس گزارم

    من فقط این مصرع رو شنیده بودم

    کاش ذکری یادمان می داد در باب وصال

    و خبر نداشتم از آقای حامد عسکری هست و قصد سرقت ادبی نداشتم
    اگر به آقای عسکری دسترسی داشتم حتما ازشون اجازه نشر میخواستم
    شما بزرگوارین این چه حرفیه...

    من یه بار یه شعر گفته بودم که این مصراع رو توش داشت:
    گاهی دلم برای خودم تنگ می شود

    بعد یکی از اساتید توی تارنما خوندن و فرمودن خوب بود فقط کاش می نوشتی که این مصراع رو از استاد محمدعلی بهمنی گرفتی...!

    گفتم آخه از ایشون نگرفتم...خودم گفتم!!! :)

    گفتن این مصراع رو ایشون هم گفتن و فکر می کنم کتابی هم به همین نام دارن :)

    اما من واقعا این مصرع رو نشنیده بودم قبلا!

    یعنی پیش میاد گاها...

    موفق باشین







    پاسخ:
    نه ولی من اعتراف میکنم که این مصرع رو تو تلگرام دیده بودم 

    کاش ذکری یادمان می داد در باب وصال

    بله همینطوره
  • بانوی شرقی
  • عده ای مثل قرص جوشانند؛
    درلیوان آب که بیاندازیشان 
    طوری غلیان کرده و کف میکنند
    که سر میروند
    اما 
    کافی ست کمی صبر کنی
    بعد میبینی که
    از نصف لیوان هم کمترند!

    #دکتر_علی_شریعتی

     ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌
    پاسخ:
    آخر چه کنم که عاشق ویتامین 3 شده ام
    شعر عالی بود!

    دعای وصال هم داریم. رب هب لی کمال الانقطاع الیک...
    پاسخ:
    ممنونم

    مومن آخه این که دعای وصال به پروردگاره 
    اونم از نوعی که میگه همه علایقم رو قطع کن تا بهت برسم:))

    تو مناجات شعبانیه هم هست
    از قضا ماه شعبان امسال وقتی خوندم به نیت همون هب لی کمال الانقطاع الیک خوندم
    ولی فردا روزش همون دلبسته خود را دیدم
    محشربود🙄👍👍👍
    پاسخ:
    نه بابا دیگه نه تا این حد که گفتین!
    نظر لطفتون هست !

    سلام:)

    ممنون از حضورتون
    پاسخ:
    خواهش میکنم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی