الهی به امید تو

همه مطالب از سر دلتنگی خواهد بود

الهی به امید تو

همه مطالب از سر دلتنگی خواهد بود

اتفاقات امروز 96/12/5

شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۱۹ ب.ظ

اتفاقات امروز


به نام خدایی که در بحران های زندگی بهم آرامش داده
 


حوالی ظهر از مغازه رفتم انبار تا مشتری بیاد و جنساش رو ببره

نزدیک عید خیابون ها هم شلوغ و درب انبار به کوچه ای که فقط یک ردیف ماشین رد میشه باز میشود

ترافیک بود ماشین مشتری هم دیر کرد ، جلو در انبار به ماشین ها خیره بودم

و اونا هم تو اون ترافیک به من
اونجا تصمیم گرفتم از اتفاقات امروز تو وبلاگ بنویسم

اما آهنگ هایی که از ماشین ها پخش میشد برام جالب بود

یکی ترکی قدیمی ، یکی ترکی استانبولی ، یکی شادمهر ، اون یکی محسن چاوشی و الخ

واما نتیجه :

منم یه مدت بود صبح شبم شد آهنگ (تصنیف و محسن چاوشی و سینا سرلک و حجت اشرف زاده و...)

ولی روزی به این نتیجه و این روایت رسیدم 

آهنگ گوش دادن باعث میشه اراده انسان ضعیف بشه چه در انجام فرایض و چه انجام ندادن گناه)

خودتونم میتونین امتحان کنین

 

 

2 بعد ظهر نماز ظهر و عصر تو مسجد میخوندم

یه نفر دیگه هم اومد کنارم 

منتها چنان باسرعت میخوند که نگو

اول تو دلم میگفتم چرا آخه اینطوری؟

بعد به خودم گفتم شاید مغازه داره و مغازه اش رو نبسته و نگرانه

اما بعد نماز دیدم داره تعقیبات نماز رو چنان طولانی انجام داد

 

ولی من فکر میکنم اول واجباته بعد مستحبات.

مگه نه ؟

یه بار هم یه آخوندی قشنگ گفت : گفت با دوستت با چه سرعتی حرف میزنی

با خدا هم همون سرعت رو حفظ کن

یعنی متعارف باش

 

 

3_برگشتم مغازه  دیدم دایی صاحب مغازه که تهرانه و زنش 6 ماه پیش فوت کرده بود 

زنگ زده به پسر خواهرش بعد کلی صحبت و درد دل گریه کرده براش

گفته نمیتونم دیگه تو خونه زندگی کنم

عصر میام خونه چراغا خاموشه 

خونه خلوت شده و فلان 

 

یه بار داییش رو دیدم ولی وقتی گفت گریه میکرده در فراق زنش دلم براش سوخت

 

 

 

4_ بعد مغازه سر راه رفتم مغازه داییم

اونجا هم کارگر چند سال پیش داییم صبح اومده بود پیشش و گفته بود کار ندارم 

وچون پول ندارم پیش خانواده ام آبروم دیگه داره میره 

برا من کار پیدا می کنی؟ هر کاری بگی میکنم

داییم دنبال فرغون بود تا تو بازار تبریز جنس از مغازه ها جابه جا کنه !

 

راستش دلم برا اونم سوخت .

 

 

5 واما آخری

از اونجا اومدم یه جایی که یکی از مدیران  کاروان های حجاج بود همراه چند تن از دوستان

تعدادمون  به اعداد دو رقمی نمیرسید.

اون مدیر از سفر های عمره ای که رفته بود میگفت ، خودشم مداح هم بود

یه ماجرایی از یه سفر همراه دانشجویان گفت 

دیدم  همه حضار چشماشون پر شده

کافی بود بخونه  دیگه جمع مون میرفت هوا

اما نگفتیم و اونم نخوند و اون بغض در گلو ماند 

 

 

پ ن :این چند وقت فرصت نمیشد که تو وبلاگ مطلبی بنویسم 

و مهم تر ازهمه نتونستم مطالب خیلی از دوستان رو بخونم و یا کامنت بنویسم از همه تون عذر میخوام

به بزرگ واری خودتون بیخشین

  • آشنای غریب

نظرات  (۵)

سلام
درود بر شما آشنای غریب
پاسخ:
سلام 
و از لطفتان سپاس گزارم
سلام

کاره دیگه ای از دستمون بر نمیاد! :دی
مجبوریم ببخشیم! :دی


بلی!
متاسفانه اوضاع بدی شده
اونم شب عیدی
:(
خدا ب هممون رحم کنه
پاسخ:
سلام 
 
ما ترک ها یه ضرب المثل داریم میگه
کیچیک دن خطا ، بیوک دن عطا
(از کوچکان خطا سر زند ، ولی بزرگان عطا کنن)

حالا شما هم از بزرگواری خودتونه

خدا به همه رحم کنه 
دایی صاحب مغازه پولداره 
میگفت خونشون آپاتمانه ولی 400 متر مربع 
ولی اونم درد میکشه 
منتها هر کی یجور
  • بهارنارنج :)
  • 2
    ما ادما کارمون واقعا خنده داره

    3
    مگه داریم ازین مردا؟رمان؟تخیلی؟باور کنم؟عجیبه


    موفق باشید:)
    پاسخ:
    2 شاید از بس پیش پا افتاده برا اون خنده داره 
    و الا جای تاسف داره


    آره هست 
    تو تهران زندگی میکنه
    خودم هم یه بار دیدم از نزدیک
    دو تا پسر مجرد هم داره
    حتی یه بار در فراق همسر ، سکته خفیف هم کرده


    شما هم همچنین
    نمونه‌ی موردِ ۲ واقعاً زیاده! جای بحث داره... اونم طولانی!
    پاسخ:
    مگه از نمونه یک و چهار کم هست؟
    بله همشون جای بحث دارن ... طولانی
    خدا عاقبتمون رو ختم به خیر کنه...

    خواهش می کنیم...از این به بعد بخوانیدمان :)
    پاسخ:
    الهی آمین

    چشم سعی میکنم حتما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی