الهی به امید تو

همه مطالب از سر دلتنگی خواهد بود

الهی به امید تو

همه مطالب از سر دلتنگی خواهد بود

ای مهربانترین (بخوانید و دعایم کنید)

شنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۷، ۰۸:۱۷ ب.ظ

به نام حضرت دوست، که هرچه داریم از اوست


 روزی از همین روزها برا ناهار با جمعی مهمون بودیم،

یکی از کودکان سرماخورده و گلو درد داشت ،

و سر سفره نوشابه می خواست و پدر و مادرش چون میدونستند برایش مضرّ است بهش نوشابه نمیدادند.

اونم نق ونوق میکرد .


میگن خدا هم وقتی یکی از بندگان چیزی بخواد و اگه به صلاحش نباشه نمیده

میگن خدا همه جوانب رو در نظر داره و اگر نداد حتما حکمتی توش بوده


قبول ،
اما ؛

پدر اون بچه ، اول نوشابه رو از سفره برداشت تا جلو چشم نباشه و نبینه و از یادش بره

و یه سری چیزای دیگه داد و سرشو با اونا گرم کرد


خدای من 

ای مهربان ترین

ای مهربان تر از پدر و مادر


میگم قبول ،حتما حکمت هایی می بینی که من نمیفهمم

اما میشه کاری کنی از یاد ببرم و سرم رو با چیزای دیگری گرم کنی!؟


آخه کدوم پدر و مادری (هر چند بچه بد و ناخلفی داشته باشن)  به این اندازه التماس بچه شون صبر میکنند.


سینه تنگم مجال آه ندارد 

جان به هوای لب است و راه ندارد 


گوشه ی چشمی به سوی گوشه نشین کن 

زان که جز این گوشه کس پناه ندارد 


گرچه سیه رو شدم، غلام توهستم 

خواجه مگر بنده ی سیاه ندارد؟ 


از گنه من مگو که زاده ی آدم 

ناخلف استی اگر گناه ندارد! 


هر که گدایی ز آستان تو آموخت 

دولتی اندوختی که شاه ندارد 


گنجی تجلی زکنج خلوت دل جو 

نیک نظر کن که اشتباه ندارد 


یپر خود گر به خلوت تو برد پی 

جز که درآن خانه، خانقاه ندارد 


مهر تو درهر دلی که کرد تجلی 

یافت فروغی که مهر وماه ندارد 


مهر گیاه است حاصل دل عشاق 

آب وگل ما جز این گیاه ندار

  • آشنای غریب

نظرات  (۸)

:)

شایدم میخواد انقدر ببینی و بی تابی کنی که خودت به اون درک برسی بلاخره،یا اتقدر صبورشی که جاهای دیگه کم نیاری:)
پاسخ:
نمیدونم 
من هیچ ،
آخه خود نوشابه ، سفره و لیوان و... از این دیدن ها ناراحت میشن
همون بچه در نظر بگیرید گلو درده فقط اگه برا نوشابه صبوری نکنه جلو چشمش تا قوی نشه و دوغ نخوره بجاش،،فرض کنید عملش کنن و نباید اب بخوره به هیچ وجه چجوری اب ببینه و عطش دووم بیاره؟
پاسخ:
پیچ در پیچ شد

خب میگم ای مهربان اون نوشابه رو بزار کنار

...

ای خدایی که برایم نقشه دائم می‌کشی
برق جادو را از این چشم مقابل پس بگیر

من خودم گفتم فلانی را برایم جور کن
پس گرفتم حرف خود را از ته دل، پس بگیر!

مِهر او بر گِرد من می‌پیچد و می‌پیچدم
مُهر مارت را از این حوری‌شمایل پس بگیر
...
سلام مطلب خوبی بود
لطفا به وبلاگ من هم سر بزنید مفید بود دنبال کنید
پاسخ:
ممنون

حتما
از حکمتش بی خبریم
من هم کلی ازش سوال دارم که هنوز بی جوابه
پاسخ:
منم مثل همون بچه نفهمم
این نفهمی رو قبول دارم

اما دوست داشتم لاقل سرمو با نعمات فراوان دیگری که قبلا بهم عطا کرده گرم کند
  • سید مقدام حیدری
  • سلام و سال نوتون مبارک:)
    سالی داشته باشید سرشار از موفقیتهای غافلگیر کننده و اتفاقهای خوب دور از ذهن و روزیهای خارج از حساب و کتاب، و تحولهایی غیر قابل پیش بینی و دور از انتظار. و این که هر چه نیاز داشته باشید، بتوانید ایرانی اش را پیدا بکنید و بخرید و راضی باشید:)

    دو سه یادداشتی که در وبلاگم با کلیدواژه رنج نوشته ام پیشنهاد می دهم بخوانید. و هر وقت و حوصله داشتید سلسله سخنرانیهای "تنها مسیر راهبرد اصلی در نظام تربیت دینی" از استاد پناهیان را گوش دهید. این سخنرانیها معرکه است.
    پاسخ:
    شما الان واقعا تو کشور عراق هستین؟
    وممنون لایق اون همه دعا نبودم:)

    چشم حتما 
  • سید مقدام حیدری
  • سلام مجدد
    بله در عراق هستم
    پاسخ:
    سلام اگه اعتاب متبرکه هستین التماس دعا دارم
    دیر یا زود
    بالاخره می‌فهمید حکمتش رو و آروم میشید...
    پاسخ:
    اینکه شکی توش نیس
    حکمتش رو هم  نفهمیدم ، مهم نیس
    فقط دوست دارم حالم خوب بشه

    حتی حال « نوشابه » خوب بشه
    لیوان و سفره هم که به جای خود
    ببین به نظرم خودت هم باید بخوای که فراموش کنی
    وقتی تو مدام دنبال تراشیدن یه دلیل تازه برای فکر کردن بهش هستی چطوری میتونی فراموش شکنی؟
    پاسخ:
    من آزمودم مدتی 
    بی او ندارم لذتی

    نه واقعا یه مدت قلبا میخواستم « نوشابه » رو بزارم کنار
    اما نشد دیگه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی