الهی به امید تو

همه مطالب از سر دلتنگی خواهد بود

الهی به امید تو

همه مطالب از سر دلتنگی خواهد بود

تقدیر ، سرنوشت ، شانس ، کُن فیکون

دوشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴ ب.ظ

به نام حضرت دوست که هرچه داریم از اوست



اتفاق اون روز برنامه خندوانه و استند آپ عجیب وحید رحیمیان ، که نیمه کاره رها کرد  و گفت تمام شد ، ذهنم را به چالش کشید.


  چالش پیش بینی از آینده؛

کی میدونه یک ساعت بعد کجاست؟ 


روز اول خنداننده شو با قاطعیت گفتم رضا نظری تا فینال پیش میره، اما دور دوم مستقیم حذف شد ، حتی به اجرای شانس هم نرفت.

یا مثلا تا روز سوم فکر میکردم همه افراد فرهاد آئیش حذف میشن . و فرهاد آییش بدون یار اجباری رو صندلی میشینه و استنداپ بقیه رو نگاه میکنه.

یا مثلا آیت بی غم ، انتظار نداشتم تا این مرحله بالا بیاد و سه روز پیش چنان اجرایی داشته باشه.

از خندوانه که بگذریم ، یاد جام جهانی اخیر میافتم ، شگفتیِ نبود ایتالیا و هلند جای خود ، طبق رسم دیرین چند روز مانده به شروع جام ، بادوستام اسم چهار تیم رو که فکر میکنیم تا آخر جام خواهند ماند رو پیش بینی میکنیم.امسال اولین تیمی که تقریبا همه مون نوشتیم ، تیم ملی آلمان بود که حتی نتونست از گروه خود بالا بیاد.


یا مثلا گاهی چند دقیقه ای ختم به مهمانی چند ساعته میشود. همین چند وقت پیش سر راه رفتم کسی را ببینم؛ شب را هم در  خانه شان ماندنی شدم :))


گاهی اتفاقات طوری رقم میخورند که اصلا انتظارش رو نداریم.

و با میل و اراده ما هم تغییر نمیکنند ،تازه هرچه تلاش میکنیم عوض کنیم ؛ کاری ازمون ساخته نیست.

خلاصه  نمیدانم اسمش تقدیر است یا شانس و یا چیز دیگری ، اما هر چه که باشد امیدوارم آینده ی همه مون ختم به خیر شود.

الهی آمین (الهی آمین رو خودم نوشتم دیگه نیایین تو کامنت ها آمین بگین ها ، یه مطلب جدید بگین :)))



و اما یه روایت:

شنیده ام روزی حضرت موسی به طور سینا میرفت ، یکی از صحابه او را دید و گفت : یا موسی من زندگانی سختی دارم از خدا بخواه تا گشایشی در کارهایم صورت گیرد.

موسی به طور رفت و بعد مناجات سخن صحابه را به خدا گفت،خدا به موسی پاسخ داد : موسی به لوح پرونده اش نگاه کردیم ،تقدیر برای او چنان نوشته شوده که تا آخر عمر در تنگنا زندگی کند.

موسی برگشت و جواب خدا را به او گفت، صحابه همان لحظه گفت ای موسی ، من خدایی را می پرستم که لوح و قلم در دست اوست ، و اگر بخواهد میتواند مقدرات را تغییر دهد.

از جانب خدا به موسی خطاب شد ، با اینکه تقدیر بر آن بود که در سختی زندگی کند اما از سخن او خوشم آمد و مقدرات او را تغییر دادیم

  • آشنای غریب

نظرات  (۱۳)

منم مثلِ شما تمامِ پیش‌بینی‌هام غلط از آب در اومدن. در کل باید بگم خیلی خوشحالم که به این نتیجه رسیدید یا رسیده بودید و به اشتراک گذاشتید :)
پاسخ:
:))
به نتیجه رسیده بودم ، منتها گاهی فراموش میکنم
خواهش میکنم:)
لوح ما رو هم در تنگنا نوشتن😔
پاسخ:
دیدین که نوشته ی توی لوح رو هم میشه تغییر داد
پس ناامید نباشین

هش واخ هش واخ اومودوی الدن وئرمه :))
اسمش نه تقدیره نه شانس نه هیچ چیز دیگه! 
خدا به این حالت می گه: «بیشین سرجات حرف نباشه!!!»
پاسخ:
امیدوارم درست و ساکت بشینیم :)
خیلی موافقم باهات. یعنی خیلی ها. فقط ما آدم ها صبر مون کمه. گاهی هم خودم یادم میره این حرف ها رو ولی الان تو باعث شدی دوباره به خودم یادآور یکنم. مرسی ازت
پاسخ:
خواهش میشود 
قابلی نداشت
خیلی ممنونم یعنی خیلی ها.
چالشت : جدى جدى نمیشه گفت اصلا هم نمیشه گفت 
همیشه اینده اینقدر دور از ذهن و غیر قابل باور ؟!
اینکه یه ادم بدون هیچ غر زدنى بتونه تمام سختى هایى که خدا براش مقرر کرده رو قبول کنه دل خیلى بزرگى میخواد که از یه ادم فوق العاده خوب بر میاد 
پاسخ:
اهمم
بله
دقیقا همین طوره
من خودم از امتحان الهی درست حسابی بیرون نیومدم :((
بیلمیرم الاه بیزه نه نقشه لر چکیپ؟ اوزی آخریمیزی خیر السین
پاسخ:
آفرین آفرین . سیزده یولا توشدوز تورکی یازدوز:)))
چه روایت جالبی بود
نمیدونم چرا سخن سرا رو وبلاگ پیش فرض میذاره
منم یادم میره اصلاح کنم
پاسخ:
:))
حالا درست شده
بعله  من چتین گونرین آدامیم 😋 ب نیه رمزی پست لاریمی آچمیسیز؟ 
پاسخ:
چوخ چوخ بغیشلون 
وقتیم اولمور 
باشیم ایشه قاتیشیب 
حالا همه اینا به کنار
من موندم چطوری روت شد شب رو خونه اون بنده خدا بمونی؟ :)))))
پاسخ:
نمیدونی چه اصراری میکردن؟
  • سیّد محمّد جعاوله
  • پست پرمعنایی بود.
    پاسخ:
    ممنونم 
    ولی اون قدر هم پر معنا نبود ، نظر لطفتونه!!
  • علی اعرابی
  • احسنت ، بسیار عالی ،
    وبلاگ زیبایی دارید عالیجناب..
    اگر مایل بودید به وبلاگ ما هم سر بزنید لینکش هم پایین میزارم🌹🌹
    http://avayehno.ir
    راس میگیا کی ازفرداش خبرداره؟ 

    ازوقتی درعرض یه هفته عزیزترینمو ازدست دادم تصمیم گرفتم جوری زندگی کنم که انگاراخرین روزمه
    ولی بعضی وقتا یادم میره :/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی