الهی به امید تو

همه مطالب از سر دلتنگی خواهد بود

الهی به امید تو

همه مطالب از سر دلتنگی خواهد بود

عرض سلام

جمعه, ۲۲ تیر ۱۳۹۷، ۰۱:۴۶ ق.ظ
به نام حضرت دوست ، که هرچه داریم از اوست

سلام
بعد مدتها الان وقت پیدا کردم و تونستم بیام به وبلاگ
هر چند در این مدت هر ازگاهی میومدم و سری میزدم
خلاصه عذرم را بپذیرید اگر نتونستم باهاتون همراهی کنم

در این چند روز چنان سرم مشغول بود که بعضا ساعت 12 یا 1 بامداد به خونه میرسیدم 
و این همون اجابت دعایم در نیمه شعبان امسال بود .

اما در این میان ، و در این اوضاع نابسامان اقتصادی یاد معشوق هم افتاده بودم
خنده داره ! مگه نه؟
یکی نوشته بود نون پنیر و خیار و گوجه (که ما بهش پرچم میگفتیم)
برا یه وعده غذایی یه نفر میشه 3000 تومن برا سه وعده میشه 9000 تومن حالا اگه خانواده 4 نفری بود میشه 36000 تومن  و در ماه میشه 1080000 تومن
یعنی یکی از ساده ترین خوراکی ها برا خانواده 4 نفری در ماه بالای یک میلیون خرج داره 

حالا بقیه مخارج بماند ...
من از مفصل این نکته مجملی گفتم. تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل*فک کنم از عمان سامانیست


اما خدا تو قرآنش میگه : ما شمارا زوج آفریدیم.
تازه یه جای دیگه گفته : ما زنان را برای شما مایه آرامش آفریدیم ...

حالا با این اوضاع ، که انگار قراره از مهر ماه تحریم ها باز هم شدت پیدا کنه ، به نظرتون پی گیر مایه آرامش بودن کار درستیه؟ من نمیدونم شما بگین !

هفته پیش 15 تیر روز جهانی بوسه بود
در خلوت خودم یکی دو مصرع اومد به ذهنم
«ببوسه بر آن زد » یا این یکی « به تیری دو نشان زد»
از دومی بیشتر خوشم اومد گفتم خواستم شعری بگم و ازش استفاده کنم 
که مطلع شعر خیلی زود به ذهنم رسید .
منتها امان از تلگرام ، دوست قدیمیم (جواد) چند پیام برام فرستاد
و من مشغول شدم و دیگر ذوق شعریم رفت 
تا اینکه امروز تو مغازه بی کار بودم 
چند بیتی نوشتم که صاحب مغازه و مشتری اومد بازم ناقص موند.
اما ، الان می خوام منتشرش کنم. و شاید دیگر ادامه ندادم
 

من شهره به عشق تو در اقوام و زبانزد
هی مادرم از شهره شدن زخم زبان زد

در روز ازل چشم به دنیا که گشودی
خون تو به رگهای وجودم جریان زد

«ای شاخه گل روز ملاقات ندیدی»*1
این قلب مریضم به چه نحوی ضربان زد

هر بار که رفتی تپش قلب گرفتم 
طوری ضربان داشت که وصفش نتوان زد

«ای بغض فرو خفته مرا مرد نگه دار»*2
با قلب مریضم نتوانم که فغان زد

آیا شده هی بغض کنی - حرف نگویی
سخت است اگر حرف دلت را نتوان زد

...

پ ن : امید به آینده داره خیلی کم رنگ میشه و ...
پ ن 2:  *1 از احسان افشاری و *2 از فاضل نظری 
پ ن 3: یادم رفته بود بگم، جا داره از کسی که مثل یه استاد راهنمایی ام میکند تشکر کنم.
  • آشنای غریب

نظرات  (۱۷)

سخته، خیلی...
شعر رو دوست داشتم
پنیر و خیار رو درک می کنم.
پاسخ:
آه از من و آه از تو  و آه از غم دوران
دوران عجیبیست که حرفش نتوان زد

ممنون

:((
جدی؟! نمی‌دونستم همچین روزی داریم :|
پاسخ:
6 جولای
مصادف با 15 تیر 

حالا واسه ما چه فرقی میکنه ؟
:))
هیچ :|
پاسخ:
چرا هیچ ؟ ! ؟ ! ؟ !
  • بهارنارنج :)
  • خدا دست مارو بگیره تو این زندگی محکم تر واقعا:)
    پاسخ:
    هرگز نگویمت که بیا دست من بگیر
    گویم گرفته ای ز عنایت رها مکن
  • بهارنارنج :)
  • خدا دست مارو بگیره تو این زندگی محکم تر واقعا:)
    پاسخ:
    هرگز نگویمت که بیا دست من بگیر
    گویم گرفته ای ز عنایت رها مکن
  • بانوی شرقی
  • چه شعر زیبایی (:
    عی کاش این ترامپ میمرد راحت میشدیم خبرش. ایششششش
    پاسخ:
    ممنون 
    شرمندم نکنین :))

    ترامپ مرد و بدترش اومد چی؟

    شعرت خیلی خوشگل بود :)

    حال دلت خووب :)
    پاسخ:
    خیلی خوشگل خوندین :)

    حال دلم با دیدن دوستانم در حالت بد ، بد میشه
    منم یه روزایی حالم خیلی بد بود 
    نمیدونم حالشان چرا بد بود چیزی نگفتن بهم . اما از عصری که دیدمش حالم خراب شد
  • یک مسلمان
  • سلام برادر

    مگه رزق دست دیگرانه؟
    یه دفتر صد برگ بردار و شروع کن به نوشتن:
    ان یکونوا فقراء یغنهم الله من فضله
    ان یکونوا فقراء یغنهم الله من فضله
    ان یکونوا فقراء یغنهم الله من فضله

    و من یتق الله یجعل له مخرحا و یرزقه من حیث لا یحتسب

    آخرشم هی بگو صدق الله...صدق الله
    خدا راست میگه
    خدا راست میگه

    ان الله لا یخلف المیعاد!

    اگه این حرفا فقط برای قشنگی باشه و نشه بر پایه ی اعتماد به اینا یه زندگی رو تشکیل داد که همون به دردروی طاقچه می خوره!

    +شعر هم عالی بود مرد!

    این روزهای سخت تو را مرد می کند.
    پاسخ:
    خدا اگه بشارت داده
    یه جاهایی هم از عذاب و بلاهاش گفته
    یه جاهایی هم گفته اگه کارای بد کنین دعاتون مستجاب نمیشه
    اصلا یه وقتایی که خدا اون روز رو نیاره از بندش رو بر میگردونه

    +عالی خوندین
    آره واقعا
    البته کمی هم پیرمرد
    :)
    چرا نداره
    پاسخ:
    خب لابد باید دست پدر یا پای مادرمون رو ببوسیم ؟:))

    واسه من فرقی نداره روز جهانیش چه روزی باشه
    شمارو نمیدونم
    va
    پاسخ:
    *_*
  • هدایای تبلیغاتی
  • خیلی شعر قشنگی بود انشالا تو زندگیتون همیشه موفق باشید
    پاسخ:
    قشنگ خوندین 
    ممنون
    علیکم السلام
    پی گیر آرامش باشید؛ چرا که نه؟!
    نمی دونستم شعر هم میگید، خیلی زیبا و دل نشین بود (((:
    پاسخ:
    نیست 
    نیست نیست
    اونی که قراره آرامش بده اول باید خودش آرام باشه و مشکلی نداشته باشه
    و .... اینارو پاک کردم

    حالا ، خیلی وقت بود نمیخواستم بنویسم
    با وجود اینکه بعد نوشتن اون شعر دائم وِرد زبونمه اما یجورایی دوست ندارم شعر بگم

    نظر لطفتونه
  • بانوی شرقی
  • بعدیم دعا میکردیم بمیره😂
    پاسخ:
    آفرین آفرین:)))       به جای اینکه برا دیگران دعای مرگ کنیم کاری کنیم که اون بیاد و به دست وپامون بیفته!این قشنگتره ؛مگه نه؟
    وقتی منبع آرامش هست پس یعنی آرامش وجود داره، این ظرف وجودی ماست که آمادگی پذیرش نداره حالا به هر دلیلی! اون دلیل رو باید پیدا کنید و حلش کنید تا بتونید به آرامش برسید.

    چرا دوست ندارید شعر بگید؟!
    پاسخ:
    اگر از منبع آرامش منظور زن زندگیه ! (که اولش تو من نوشته بودم خدا گفته ما زنان را برای شما مایه آرامش آفریدیم)
    وقتی ببینه شوهرش خرج زندگی رو نمیتونه بده
    دو راه داره یا بشینه غصه بخوره یا اونم بره سر کار
    اگه بشینه غصه بخوره که آرامش روحی نداره
    اگر هم بره سر کار خب اون وقت عصر که من خسته از کار برمیگردم اونم خسته ست نیاز به استراحت داره و آرامش نداره و نمیتونه آرامش بده.

    بنابه دلایلی که نمیتونم بگم شایدم مسخره باشه
    ممنون از نظرتون امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم
    منظور من خدا بود (:
    پاسخ:
    آهان پس :))

    فک کنم با این اوضاع  از این به بعد باید روزه گرفت تا ببینیم چی میشه!!!
    پاسخ:
    نمی دونم ، روزه میگیریم بیشتر هوس خوردن میگیریم
    تازه تو این گرمای تابستان کی میتونه روزه غیر واجب بگیره
    عالی بود
    پاسخ:
    ممنونم :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی