الهی به امید تو

همه مطالب از سر دلتنگی خواهد بود

الهی به امید تو

همه مطالب از سر دلتنگی خواهد بود

هدیه ای ارزنده

سه شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۲۹ ق.ظ

به نام حضرت دوست که هر چه داریم از اوست


سلام

با خود قرار بسته بودم که از حال بَدَم در وبلاگ ننویسم ، اما گاهی حالم چنان می شود که جز نوشتن چاره ای برای تسکین نمی یابم

دیروز دوستی دست نوشته ای از مناجات خواجه عبد الله انصاری را نشانم داد. پرسیدم میتوانم عکسی از آن داشته باشم؟گفت: بیا ! خودش را هم داشته باش. و به همین راحتی کاغذ را بهم داد.

مناجات خواجه عبدالله انصاری
الهی ؛ ما در دنیا معصیت می کردیم و دوست تو محمد (ص) غمگین می‌شد و دشمن تو ابلیس شاد.
اگر فردا عقوبت کنی باز دوست تو محمد (ص) غمگین می‌شود و دشمن تو شاد.
الهی؛ دو شادی بر دشمن مده و دو اندوه بر دل دوست منه


سریال بچه مهندسدیشب حالم را منقلب کرد، کاش تنها بودم و آرزوی چند روزه برای گریه های زار زارم محقق میشد، منتها با بغض سنگین ، خاطرات گذشته را قورت می دادم ؛ خاطرات دوران کودکی تا چند سال قبل که او هم به من گفت از فکرم بیرون بیا و به فکر درس خواندنت باش و ...

بعد مناجات نامه خواجه را از گوگل پیدا کردم و خواندم ، عجب فقراتی داشت و من غافل بودم. وباز منقلب تر.

کمی بعد رفتم سراغ لیلی و مجنون نظامی که چند روزیست شروع کردم
به ماجرای نوفل رسیده ام ومتحر از کار مجنون ، ناگهان کنجکاوی ام گل کرد و رفتم به آخرای داستان ، لیلی در حال احتظار بود و مادرش کنار او . درآخرین لحظات عمرش راز عشقش را برملا کرد و به مادرش گفت که او هم مجنون را دوست میداشته و بعد مُرد ...
و مجنون بر سر مزارش آمد آنقدر گریه کرد تا مجنون هم جان خود را از دست داد.
اینبار دیگر اراده ام دست خودم نبود اشک هایم آرام آرام می چکیدند هرچند فقط خواهرم بیدار بود و با گوشی موبایل مشغول ،کمی صبر کردم حالم رو به راه شود و رفتم طبقه بالا تا بخوابم

باز نتوانستم قسمت های میانی داستان را خواندم . و در جایی از داستان گوشی را خاموش کردم و کمی خالی شدم.

پ ن :دیشب بعد مدتها باز قبل خواب مسواک زدم و باز وضو گرفتم و خوابیدم
  • آشنای غریب

نظرات  (۱۰)

سلام
چه دعاهای قشنگی ...
پاسخ:
ماشالله به شما
ماشالله به سشرعت تون

علیک سلام
وضو قبل خواب خیلی به آدم آرامش میده ...

این خط زیبا متعلق به کیه ؟
پاسخ:
بله 
میگن ثواب زیادی هم داره

نمیدونم
باید از دوستم بپرسم
دوستم خطاط هستن و میدونم که نویسنده  دوستِ دوستم هستن 
اگه قرار باشه از حالِ بد ننویسیم چند ماهی وبلاگ راکد می‌مونه :)
پاسخ:
آخه اینطوری هم شده ماتم سرا!!
عجب خطی ^_^
خدا حفظ کنه صاحبش رو.
پاسخ:
الهی آمین . هر چند هنوز صاحب خط رو نمیشناسم
به نظرم تو این حال خوندن لیلی و مجنون حالتون رو بدتر کنه...
من نمیدونستم لیلی آخرش میمیره😔 
اگر دوست داشتید در مورد لیلی و مجنون برامون پست بنویسید...🙏
پاسخ:
بله . عوضش سبکتر میشم. مجنون هم میمیره و کنار قبر لیلی دفن میشه....چشم سعی میکنم خلاصه شو براتون بنویسم
چه می‌شه کرد؟! وقتی زندگی با ما نمی‌سازه...
پاسخ:
خب منم همینو میگم.اگه چاره ای نیست باید بسازیم.هرچند اگه بسوزیم...گلایه کردن دردی رو درمان نمیکنه !
چه قشنگ گفته خواجه..‌‌.
ان شاءالله که حال دل همه مون خوب بشه ...
پاسخ:
بله 
وچند مورد دیگه هم گفته اونا هم زیباست دوست داشتین سرچ کنین بخونین
الهی آمین 
آره ولی خالی که می‌شیم :|
پاسخ:
سعدی میگه :
هر گه که بسوزد جگرم ، دیده بگرید
وین گریه نه آبیست که آتش بفشاند

حافظ هم میگه :
دارم عجب ز نقش خیالش که چون نرفت
از دیده ام که کار مدامش به شست و شوست
هدیه گرفتن و خیلی داست دارم 
حتی اگه یه دوست دارم تو یه برگه با یه خط بد باشه
پاسخ:
دوست دارم رو اگه با خط بد هم نشد  . نشد ..فقط بازبان بگه 
  • سمیرا شیری
  • وبلاگتون بوی تازه و خنک شعر میده و قلم زیبا و صمیمی دارید :)

    لیلی و مجنون انصافا یکی از اعجوبه‌ترین داستان‌های عشاق تاریخه . بیخود نیست این همه شاعر به شیوه‌های مختلف بهش پرداختن. مولانا هم چند باری اشاراتی کرده به داستانش مثل همین ابیات از دفتر اول مثنوی:

    گفت لیلی را خلیفه کان توی
    کز تو مجنون شد پریشان و غوی

    از دگر خوبان تو افزون نیستی
    گفت خامش چون تو مجنون نیستی

    هر که بیدارست او در خواب‌تر
    هست بیداریش از خوابش بتر

    چون بحق بیدار نبود جان ما
    هست بیداری چو در بندان ما

    جان همه روز از لگدکوب خیال
    وز زیان و سود وز خوف زوال

    نی صفا می‌ماندش نی لطف و فر
    نی بسوی آسمان راه سفر

    خفته آن باشد که او از هر خیال
    دارد اومید و کند با او مقال



    پاسخ:
    بدون تعارف ،
    در مقابل خیلی از وبلاگ نویسان من هیچم
    ولی خب گاهی برا سبک شدن و ثبت خاطره یه چیزایی نوشتم
    که حتی خودم جز چند مورد انگشت شمار بقیه رو میدونم که خوب از آب درنیامدن 

    ولی درست گفتین به شعر و شاعری علاقه زیادی دارم 


    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی